Djeca
vole film!
Dijete
razvija empatiju i bolje razumijevanje postupaka drugih ljudi preko glavnih
likova u filmu.
On im pruža mogućnost istraživanja i upoznavanja svijeta odraslih u koji
tako željno žele zaviriti, a to im još nije dozvoljeno. Sve je u tom svijetu
njima vrlo zanimljivo i novo.
“Film nudi obilje avantura i informacija o dalekim i nepoznatim krajevima
svijeta. Glede obrazovne strane, dijete može štošta naučiti o nekoj stranoj ili
vlastitoj zemlji, ljudima, običajima, upoznati neke teorije, ideje, pokrete,
religije, povijesne događaje, legende (Mikić, 2001, str. 163)…”
Upoznavanje emocija i razvoj misaonih sposobnosti
Film nudi djetetu i obilje emocija koje su njemu od velike važnosti.
Razvija empatiju i bolje razumijevanje postupaka drugih ljudi preko glavnih
likova u filmu. Budući da je djeci uvijek bliža slikovitost od apstrakcije,
djeca gledajući pokretne slike od kojih je film sastavljen, vrlo intenzivno
doživljavaju filmsku priču i primaju njegovu poruku.
Filmu ih privlači vedrina, humor, akcija i neobične,
nesvakodnevne situacije, mnoštvo specijalnih učinaka, filmski trikovi te sama
filmska tehnika i postupak stvaranja filma.
Gledanjem filmova dijete potpuno nesvjesno razvija i određene misaone
sposobnosti kao što su percepcija ili opažanje, koncentracija i vizualna
memorija.
Kako pomoći djetetu u tumačenju filma?
Da bi odgajatelji, učitelji i roditelji djeci mogli pomoći u tumačenju
filma, morali bi prvo dobro poznavati njihov intelektualno-emocionalni razvoj i
razvoj recepcijskih mogućnosti. Djeca pamte samo sadržaje koji su bliski
njihovoj psihi. Međutim, nerazumijevanje pojedinih prizora djecu niti malo ne
ometa u daljnjem praćenju filma. Put do potpunog razumijevanja priče je dug.
“Majka i otac, bake i djedovi, tete … u donosu prema
djeci, koju poznaju i s kojima imaju odnos povjerenja, mogu zapravo i najbolje
protumačiti poantu filma/crtića. U odnosu prema djeci povjerenje je
nužno kako bi se djeca educirala i odgojila s ljubavlju i ispravnim
moralnim i etičkim vrednotama, koje im želimo prenijeti.
Na žalost, danas je došlo do
mnogih serviranih i nametnutih sadržaja djeci, za koje se sa sigurnošću može
reći da su neprimjerni, a njihovi izvori kreacije su daleko od poticanja na
dobro. Koliko god bili zaposleni, u cilju dobrobiti naše
djece, važno je informirati se o sadržaju filma, tko ga je kreirao, s kojim
ciljem i sl.” - ER
(Edukacija roditelja)
Potreba za filmskim
odgojem
FILM
NEUPITNO UTJEČE NA OBLIKOVANJE UKUSA TE ODGOJNIH I ETIČKIH OSOBINA
SVAKE, A POSEBNO MLADE LIČNOSTI.
|
Grupa roditelja koji žele prenijeti svoje znanje i iskustvo za dobrobit djece. Djeca imaju pravo na bezbrižno djetinjstvo
četvrtak, 18. listopada 2018.
Potreba za FILMSKIM odgojem
Pretplati se na:
Objavi komentare (Atom)
Nema komentara:
Objavi komentar