četvrtak, 18. listopada 2018.

Potreba za FILMSKIM odgojem

Djeca vole film!
Dijete razvija empatiju i bolje razumijevanje postupaka drugih ljudi preko glavnih likova u filmu.
On im pruža mogućnost istraživanja i upoznavanja svijeta odraslih u koji tako željno žele zaviriti, a to im još nije dozvoljeno. Sve je u tom svijetu njima vrlo zanimljivo i novo.
“Film nudi obilje avantura i informacija o dalekim i nepoznatim krajevima svijeta. Glede obrazovne strane, dijete može štošta naučiti o nekoj stranoj ili vlastitoj zemlji, ljudima, običajima, upoznati neke teorije, ideje, pokrete, religije, povijesne događaje, legende (Mikić, 2001, str. 163)…”
Upoznavanje emocija i razvoj misaonih sposobnosti

Film nudi djetetu i obilje emocija koje su njemu od velike važnosti. Razvija empatiju i bolje razumijevanje postupaka drugih ljudi preko glavnih likova u filmu. Budući da je djeci uvijek bliža slikovitost od apstrakcije, djeca gledajući pokretne slike od kojih je film sastavljen, vrlo intenzivno doživljavaju filmsku priču i primaju njegovu poruku.
Filmu ih privlači vedrina, humor, akcija i neobične, nesvakodnevne situacije, mnoštvo specijalnih učinaka, filmski trikovi te sama filmska tehnika i postupak stvaranja filma.
Gledanjem filmova dijete potpuno nesvjesno razvija i određene misaone sposobnosti kao što su percepcija ili opažanje, koncentracija i vizualna memorija.
Kako pomoći djetetu u tumačenju filma?

Da bi odgajatelji, učitelji i roditelji djeci mogli pomoći u tumačenju filma, morali bi prvo dobro poznavati njihov intelektualno-emocionalni razvoj i razvoj recepcijskih mogućnosti. Djeca pamte samo sadržaje koji su bliski njihovoj psihi. Međutim, nerazumijevanje pojedinih prizora djecu niti malo ne ometa u daljnjem praćenju filma. Put do potpunog razumijevanja priče je dug.
“Majka i otac, bake i djedovi, tete … u donosu prema djeci, koju poznaju i s kojima imaju odnos povjerenja, mogu zapravo i najbolje protumačiti poantu filma/crtića. U odnosu prema djeci povjerenje  je nužno kako bi se djeca educirala i odgojila  s ljubavlju i ispravnim moralnim i etičkim vrednotama, koje im želimo prenijeti.
Na žalost, danas je došlo do mnogih serviranih i nametnutih sadržaja djeci, za koje se sa sigurnošću može reći da su neprimjerni, a njihovi izvori kreacije su daleko od poticanja na dobro. Koliko god bili zaposleni, u cilju dobrobiti naše djece, važno je informirati se o sadržaju filma, tko ga je kreirao, s kojim ciljem i sl.”  - ER (Edukacija roditelja)
Potreba za filmskim odgojem 

FILM NEUPITNO UTJEČE NA OBLIKOVANJE UKUSA TE ODGOJNIH I ETIČKIH OSOBINA SVAKE, A POSEBNO MLADE LIČNOSTI.

https://www.facebook.com/edukacija.roditelja.hr/

Nema komentara:

Objavi komentar